Social media specialist – Ministerie van BZK

Social media specialist – Ministerie van BZK

geplaatst in: Ingevulde vacature | 0

Reageren op deze vacature is niet meer mogelijk, bekijk het actuele vacatureoverzicht en volg ons op Twitter om op de hoogte te blijven van nieuwe vacatures!

Functie: Social media Specialist
Opdrachtgever: Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties | Uitvoerorganisatie Bedrijfsvoering Rijk
Omvang:  32 – 36 uur per week
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Einddatum: Tot 31 december 2017
Standplaats: Den Haag

Achtergrondinformatie

Binnen IDU verzorgt het team AMC de rijksbrede arbeidsmarktcommunicatie namens de Rijksoverheid. Ze leveren een breed pakket aan communicatie-expertise en –producten. Belangrijke focus ligt online, maar daarnaast ontwikkelen ze ook alle andere vormen van arbeidsmarktcommunicatie via social media, events of andere kanalen.

Functieomschrijving

Een belangrijke factor van het werken aan social media is flexibiliteit. Er zijn veel verschillende social media kanalen, veel klanten en campagnes en de dynamiek van het werk is hoog. Adaptief en communicatiesensitief zijn belangrijke eigenschappen van social media redacteuren, naast een goede schrijfstijl en kennis van de social media kanalen. De volgende werkzaamheden worden van je verwacht.

  • Facebook -> 1 item per werkdag;
  • Twitter -> 5 tot 8 twitterberichten per dag;
  • LinkedIn -> 1 update per dag + 1 sponsored update per dag;
  • Webcare & vragen beantwoorden;
  • Analyse -> campagnes checken, data doornemen;
  • Diverse supportvragen van interne klanten over social;
  • Instagram -> concept & planning werkweek.

Functie-eisen

Eis

  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau;
  • Je bent beschikbaar voor het gevraagd aantal uur, gedurende de gevraagde periode;
  • Je beschikt over kennis van/ervaring met online communicatie;
  • Je hebt kennis van/werkervaring met doelgroepdenken /doelgroepbenadering (de wijze waarop doelgroepen informatie verwerken);
  • Je beschikt over kennis van social media: LinkedIn, Twitter Facebook.

Wens

  • Je hebt kennis van en gevoel voor arbeidsmarktcommunicatie;
  • Je hebt ervaring met het werken met social media, hiervoor (content) schrijven (en snappen welke kanalen hiervoor (kunnen) worden ingezet);
  • Je beschikt over de volgende competenties: zelfstandig binnen teamverband werken, snel kennis eigen kunnen maken, flexibel;
  • Je hebt ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever.