Senior communicatieadviseur – Den Haag

geplaatst in: Vacatures | 0

Het ministerie van J&V – Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) is op zoek naar een senior communicatieadviseur voor het programma AMS. Ben jij nou de perfecte persoon voor deze klus? Laat het ons weten en stuur je sollicitatie naar ons op!

Organisatie

Het programma Arbeidsmarktstrategie (AMS) is onder andere verantwoordelijk voor het inrichten van een nieuwe afdeling werving & selectie en het bedenken en opzetten van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) Academie. Dit houdt in dat de IND, de manier van aantrekken, selecteren, aanstellen, preboarden, onboarden en opleiden van nieuwe werknemers verder gaat vernieuwen en professionaliseren. Veranderkundig betreft het in de kern het kantelen, centraliseren en professionaliseren van het opleidingsaanbod en het maken van een Academie evenals het centraliseren en realiseren van een nieuwe werving en selectieafdeling. Dit heeft grote impact op de IND.s.

Functie

  • Je bent verantwoordelijk voor de verander-, interne- en externe communicatie;
  • Je stelt een communicatieplan op en bent verantwoordelijk voor de uitvoering hiervan;
  • Je creëert draagvlak voor de nieuwe diensten en nieuwe manier van werken;
  • Je zorgt voor het positioneren van de IND Academie door het creëren van communicatiemiddelen zoals het (laten) ontwerpen van het beeldmerk, het opzetten van een intranetpagina, het opzetten van een nieuwsbrief en contentcreatie;
  • In januari 2021 zal de werving en selectieafdeling in lijn worden gebracht. Je bent verantwoordelijk voor de communicatie i.v.m. de overdracht naar de lijn en de implementatie van het nieuwe ATS Emply;
  • Je creëert draagvlak voor de nieuwe manier van werken door inspirerende geschreven en visuele content waarmee je ervoor zorgt dat de speerpunten van het programma structureel onder de aandacht van stakeholders en medewerkers worden gebracht;
  • Je gaat actief op zoek naar verhalen, legt contacten en zorgt voor content en plaatsing op de verschillende kanalen(denk aan het organiseren van webinars, roadshows, informatiesessies en creëren van korte vlogs/blogs);
  • Je creëert zelfstandig content en werkt aan het opbouwen van een netwerk die de verandering mede teweegbrengt;
  • Je werkt samen met bureaus die verantwoordelijk zijn voor vormgeving, teasers, leveren van sprekers en het opzetten en uitrollen van campagnes.

Functie-eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding in de richting communicatie(wetenschappen) of soortgelijk;
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring binnen zowel de Rijksoverheid als het bedrijfsleven;
  • Je bent een uitstekende schrijver en sterk in het maken van wervende teksten;
  • Je hebt ervaring bij grote complexe veranderprogramma’s bij de overheid;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het opzetten van een goedbezochte programmasite binnen een overheidsdomein;
  • Je hebt voorbeelden van nieuwsbrieven die je zelf hebt gelanceerd die impact hebben gehad op het verandertraject;
  • Je hebt (online) events opgezet waarbij je zorgde voor de organisatie, inhoud en sturing van management;
  • Je hebt creatieve uitingen gerealiseerd die impact hebben gecreëerd. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een roadshow met inzet van spraakmakende middelen en sprekers, een prikkelende tastbare mailing etc.

Competenties

  • Je hebt sensitiviteit voor politiek en bestuur;
  • Je bent creatief;
  • Je bent modern;
  • Je bent zelf startend;
  • Je bent zelfsturend;
  • Je bent resultaatgericht;
  • Je kan goed plannen en organiseren;
  • Je kan goed prioriteren.

Aanbod

De opdracht start op 1 februari 2021 tot 1 februari 2022 voor 24 uur per week.

Sollicitatie

Enthousiast geworden en wil jij graag in aanmerking komen voor deze mooie opdracht? Voldoe je aan de eisen en wensen? Stuur je cv met motivatie naar vacatures@partners-in-communicatie.nl. Je kunt reageren tot 14 januari 14.00 uur.