Projectmedewerker communicatie – Overheidsorganisatie

Projectmedewerker communicatie – Overheidsorganisatie

geplaatst in: Ingevulde vacature | 0

Functie: Communicatieadviseur
Opdrachtgever: Overheidsorganisatie
Omvang:  16 uur per week
Startdatum: 27 november 2017
Einddatum: 1 februari 2018
Standplaats: Den Haag

Aanleiding opdracht

Recent zijn er twee nieuwe websites van deze overheidsorganisatie live gegaan. Het fundament van de nieuwe websites is gelegd, en de eerste positieve resultaten geboekt.Nu is het tijd voor Fase 2 van dit omvangrijke project. Deze tweede fase richt zich op drie pijlers:

  • De borging van de nieuwe websites in de organisatie;
  • De functionele doorontwikkeling van de websites;
  • De redactionele doorontwikkeling van de websites.

Functieomschrijving

Je bent als projectmedewerker communicatie verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van een communicatieplan voor het project en werkt hiervoor nauw samen met de projectleider van Fase 2. De projectmedewerker neemt deel aan verschillende referentiegroepen om te weten wat er leeft bij de interne stakeholders

Je werkt intensief samen met de projectleider en de deelprojectleiders van de verschillende deelprojecten. Dit is een diverse club mensen, bestaande uit communicatieprofessionals, beleidsmedewerkers en andere collega’s.

Taken

  • Opstellen van een communicatieplan voor het project. Doelen, doelgroepen, middelen, planning en verantwoording;
  • De uitvoering van het eerder gemaakte communicatieplan;
    • Opzetten van de verschillende communicatiemiddelen;
    • (laten) Produceren van de communicatiemiddelen;
    • Deelname aan referentiegroepen;
    • (Tussentijds) evalueren van de communicatie-aanpak op basis van te behalen doelen;
    • Waar nodig bijsturen d.m.v. (andere) inzet van middelen en aanscherpen van de planning.

Functie-eisen

  • een afgeronde HBO-opleiding op het gebied van communicatie
  • tenminste 3 jaar ervaring als projectmedewerker en het werken in multidisciplinaire teams
  • goede organisatorische, communicatieve, sociale en (schriftelijke) vaardigheden;
  • vaardigheid in het inschatten van ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen en het toetsen van haalbaarheid van adviezen;
  • ervaring met werken in de overheid;
  • spreekt goed Engels.

Competenties

  • resultaatgericht;
  • netwerken;
  • organisatiesensitiviteit;
  • plannen en organiseren;
  • motiveren;
  • klantgerichtheid;
  • uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid

Reageren op de vacature

Reageren op de vacature kan via info@partners-in-communicatie.nl. Graag ontvangen wij jouw reactie uiterlijk zondag 12 november 2017 voorzien van een actueel CV en een motivatie waarin jij jouw meest relevante ervaring onderbouwt.