“De positionering van de functie ligt precies op mijn niveau; ik zie een fijne balans tussen strategische uitdaging én projectmatig werken.”

Dus je zit namens PiC bij?

“Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.”

Hoe ben je in contact gekomen met PiC?

“Met BvO, getipt door een eerdere opdrachtgever.”

Waarom kies je voor interim opdrachten?

“Die passen goed in mijn mix van activiteiten.”

Wat is de mooiste opdracht uit je carrière?

“Pff, er zit zo veel variatie in, daar valt niet uit te kiezen. Als het dan toch moet: Communicatie bij gebiedscommissies Kromme Rijnstreek en Utrechtse Waarden, samenwerken met overheden en ondernemers, heel veel variatie en enthousiasme.”

Waarom heb je gekozen voor een opdracht bij jouw opdrachtgever?

“Omdat de inhoud van de communicatie mij boeit; op het snijvlak van overheid en ondernemen, natuur en landbouw, duurzaamheid en samenwerking bevorderen. Maar ook de positionering van de functie ligt precies op mijn niveau; ik zie een fijne balans tussen strategische uitdaging én projectmatig werken.”

Hoe ziet de afdeling communicatie eruit bij jouw opdrachtgever?

“Groot; er zijn vier adviesteams, voor elk thema één: duurzaam, innovatie, agrarisch en internationaal. En er zijn vier expertiseteams: naast advies zijn dat: evenementen, marketing en DM&I. En dan zijn er nog de perswoordvoerders.”

Hoe zou je de opdracht omschrijven?

“Ik neem een aantal lopende taken over van een senior communicatie-adviseur die tijdelijk aan een ander project werkt. Die taken vallen onder het thema agro en natuur. Daarnaast zal ik enkele projecten bij het thema duurzaam oppakken.”

Wat is nieuw voor je in deze opdracht en wanneer is de opdracht voor jou geslaagd?

“Haha, nieuw is het gedetailleerde tijdschrijven per project, daar zal ik echt aan moeten wennen. De opdracht is geslaagd als ik de lopende activiteiten heb kunnen voortzetten en waar mogelijk uitbouwen, zodat de rol van communicatie in de projecten helder en waardevol blijft en bijdraagt aan het streven van RVO om in 2017 toonaangevend dienstverlener van ondernemend Nederland te zijn.”

Heb je nog een tip voor communicatiecollega’s?

“Investeer je tijd en aandacht in een goede kennismaking. Maak zo snel mogelijk kennismakingsafspraken met je interne opdrachtgevers/projectleiders. Lees je goed in zodat je tijdens de kennismaking gericht kunt doorvragen, zowel op project- als op inhoudelijk niveau. Deze gesprekken zijn een goede basis om mee te beginnen, niet in het minst vanwege het persoonlijk contact!”