Online (social media) adviseur

Online (social media) adviseur

geplaatst in: Ingevulde vacature | 0

Functieomschrijving

Functie: Online (social media) adviseur
Opdrachtgever: Ministerie van Justitie en Veiligheid
Standplaats: Den Haag
Startdatum: Eind augustus
Einddatum: Eind november
Uren: 36 uur per week

Functieomschrijving

    Voor het ministerie van Justitie en Veiligheid zijn wij opzoek naar een Online (social media) adviseur.In de Newsroom van JenV werken verschillende online disciplines (internet, intranet, social media en beeld) samen. Je werkt in de Newsroom zelfstandig en in teamverband aan de interne en externe online communicatie van het ministerie.
    De online (social media) adviseur maakt deel uit van de directie Communicatie. Je wordt aangestuurd door het afdelingshoofd Communicatieadvies en Redactie.

Belangrijkste taken:

  • Je beheert en publiceert op de sociale mediakanalen van JenV en verzorgt waar nodig ook webcare.
  • Je adviseert collega’s van beleidsafdelingen en collega’s op de directie communicatie over de inzet van alle online middelen vanuit de newsroom.
  • Als je een klus niet zelf oppakt, begeleid je als opdrachtgever een communicatiebureau van briefing tot oplevering.
  • Je bent medeverantwoordelijk voor het bijhouden van de contentkalender. Hiervoor houd je actief contact met woordvoerders en communicatieadviseurs en beleidsafdelingen die binnen je portefeuille vallen.

Werkomgeving

    De directie Communicatie voert het gesprek met publiek, pers, partners en eigen medewerkers over het beleid van Justitie en Veiligheid. De afdeling Communicatieadvies en redactie adviseert over, organiseert enverzorgt de communicatie-inzet, waaronder campagnes en events. Wij onderzoeken en helpen mee aan idee-ontwikkeling. Daarbij houden wij wensen, verwachtingen en het mediagedrag van de doelgroepen nauwkeurig in het oog. Wij zijn actief op social media als Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn en online communities, enanalyseren de effecten daarvan.

Functie-eisen

  • minimaal HBO-werk en –denkniveau
  • Je hebt ervaring in de journalistiek of communicatie (stages mogen ook).
  • Je weet van de hoed en de rand als het over sociale media gaat
  • Je hebt aantoonbare ervaring met zakelijk beheren van social media
  • Jij bent bereid waar nodig ook buiten kantooruren te werken.

Vaardigheden

  • communicatief sterk
  • vermogen om onderwerpen en werkwijzen snel eigen te maken; je stapt op een rijdende trein
  • stressbestendig
  • proactieve en resultaatgerichte werkhouding
  • creatief in denken en doen
  • Je kunt zowel zelfstandig opereren als in een team samenwerken.
  • Je bent allround inzetbaar: je kunt schrijven, je kunt (corporate) social media kanalen beheren, kunt overweg met verschillende cms’en en weet de weg in photoshop of (eenvoudige) videobewerkingssoftware
  • Je hebt ervaring met online monitoren en rapporteren, bijvoorbeeld met een tool als Coosto
  • Je kunt complexe inhoud vertalen naar toegankelijke boodschappen voor ons publiek .
  • Je bent in staat om vaardigheden en kennis goed op anderen over te brengen.

Standplaats

Den Haag

 

Over de sollicitatieprocedure

Wil je reageren op deze vacature? Dat kan door een e-mail te sturen naar info@partners-in-communicatie.nl. Graag ontvangen wij uiterlijk donderdag 12 juli  jouw reactie voorzien van een actueel CV en een motivatie waarin jij jouw meest relevante ervaring onderbouwt.