Medior communicatieadviseur – Provincie Noord-Holland

geplaatst in: Ingevulde vacature | 0

Reageren op deze vacature is niet meer mogelijk, bekijk het actuele vacatureoverzicht en volg ons op Twitter om op de hoogte te blijven van nieuwe vacatures!

Functie: Medior Communicatieadviseur
Opdrachtgever: Provincie Noord-Holland
Omvang:  24-32 uur per week
Startdatum: Uiterlijk 15 november 2017, zo mogelijk eerder
Einddatum: November 2018
Standplaats: Haarlem

Functieomschrijving

De communicatieadviseur verzorgt de communicatie voor het programma Beweegbare kunstwerken en het programma 24 uurs centrale brugbediening. Veruit het grootste deel van de tijd wordt besteed aan de communicatieondersteuning voor de aanpak van de bruggen. Voor de communicatie inzet voor de 24 uurs centrale brugbediening is gemiddeld een dagdeel per week noodzakelijk. Het accent in de werkzaamheden ligt op projectcommunicatie/omgevingscommunicatie. Hierbij wordt steeds gekeken naar mogelijkheden om de omgeving te betrekken, bijvoorbeeld in de vorm van burgerparticipatie. De communicatieadviseur werkt voor de uitvoering van zijn/haar werkzaamheden intensief samen met de betrokken omgevingsmanagers, de projectmanagers, de aannemers en de communicatieadviseurs van het team project- en programmacommunicatie.

De aard van deze werkzaamheden vraagt om een combinatie van denken en doen. Gezien de complexiteit van beide programma’s, is een brede ervaring met gebieds- en omgevingscommunicatie, toepassing burgerparticipatie en het omgaan met weerstanden noodzakelijk voor het goed uitvoeren van de werkzaamheden.

Het takenpakket bestaat op hoofdlijnen uit:

  • ontwikkeling communicatieaanpakken voor de diverse projecten en coördineren van de uitvoering daarvan;
  • indien van toepassing: ontwikkeling en uitvoering van een aanpak voor burgerparticipatie;
  • monitoren en signaleren van ontwikkelingen die invloed hebben op de communicatie in de omgeving en binnen het project;
  • actualiseren en beheren projectinformatie op de website;
  • organiseren informatiebijeenkomsten/-momenten voor bewoners en belanghebbenden;
  • beheren en observeren social media (Twitter);
  • ondersteunen/adviseren omgevingsmanagers bij contacten met omwonenden en andere stakeholders;
  • onderhouden van contacten en afstemmen communicatieactiviteiten met de aannemer;
  • verzorgen van communicatiemiddelen over de voortgang van de werkzaamheden (o.a. nieuwsbrieven, bewonersbrieven, aankondiging gemeentepagina H-A-H, e-mail, borden op locatie).

Functie-eisen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Ervaring met gebieds- en omgevingscommunicatie bij complexe infra-programma’s en –projecten;
  • Ervaring met het opstellen van communicatieaanpakken gericht op interactie en verbinding met diverse stakeholders in een gebied;
  • Ervaring met het ontwikkelen en uitvoeren van burgerparticipatie;
  • Ervaring met het (laten) realiseren van communicatiemiddelen;
  • Bij voorkeur ervaring binnen provinciale, gemeentelijke of rijksoverheid of aanverwante organisaties;
  • Minimaal 5 jaar ervaring als medior communicatieadviseur.