Medior Communicatieadviseur Projecten: gebied Midden-Noord en innovaties Infra – Provincie Noord-Holland

geplaatst in: Ingevulde vacature | 0

Functie: Medior communicatieadviseur
Opdrachtgever: Provincie Noord-Holland
Standplaats: Haarlem
Startdatum: 3 december 2018
Einddatum: 2 december 2019
Verlenging: Optioneel
Uren: 28-32 uur per week

Voor de provincie Noord-Holland zijn wij op zoek naar een medior communicatieadviseur voor de uitvoering van communicatiewerkzaamheden voor een aantal projecten in het gebied Midden-Noord en Innovaties Infra.

Het gebied ‘Midden-Noord’ omvat de regio’s West-Friesland en Alkmaar en omgeving. In het gebied zijn verschillende infraprojecten in voorbereiding en in uitvoering.

Over de functie

Je komt binnen het gebiedscommunicatieteam Midden Noord te werken en werkt daar primair aan 3 projecten:

  • Leeghwaterbrug
  • Broekhoornerbrug
  • de centrale brugbediening

Het zwaartepunt van deze functie ligt bij de Leeghwaterbrug. Dit project is in meerdere opzichten complex. Voor de weggebruikers is deze brug belangrijk voor de goede doorstroming rond Alkmaar. Inwoners laten zich dan ook zeer geregeld horen via sociale media over de ontwikkelingen van de brug. Politiek gezien ligt dit project onder en vergrootglas en de media schrijft er geregeld over.

Je bent een belangrijke sparringpartner voor de omgevingsmanagers en adviseert hoe de communicatie ingezet wordt. De focus ligt daarbij op draagvlak van de omgeving. Er is een nauwe samenwerking met de woordvoerder van dit project.

Projecten Innovaties van Infra

Naast de projecten in Midden Noord gaat je ook aan de slag met projecten van Innovaties van Infra. Daarvoor is het belangrijk om affiniteit te hebben met innovaties en PR. Een voorbeeld is het circulair bouwen, wat als eerste wordt toegepast op de Cruquiusbrug. Dat is een voorbeeldproject voor de provincie. Het is belangrijk om allerlei kansen te zien en te benutten om de innovaties extern zichtbaar te maken.

Takenpakket op hoofdlijnen

  • ontwikkeling communicatieaanpakken voor de diverse projecten en coördineren van de uitvoering daarvan;
  • monitoren en signaleren van ontwikkelingen die invloed hebben op de communicatie in de omgeving en binnen het project;
  • actualiseren en beheren projectinformatie op de website;
  • organiseren informatiebijeenkomsten/-momenten voor bewoners en belanghebbenden;
  • ontwikkelen, beheren en observeren social media;
  • ondersteunen/adviseren omgevingsmanagers bij contacten met omwonenden en andere stakeholders;
  • onderhouden van contacten en afstemmen communicatieactiviteiten met de aannemer;
  • verzorgen van communicatiemiddelen over de voortgang van de werkzaamheden (o.a. nieuwsbrieven, bewonersbrieven, aankondiging gemeentepagina H-A-H, e-mail, borden op locatie).

Vereisten

  • Je hebt minimaal HBO of WO communicatie niveau
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als medior communicatieadviseur in een complexe organisatie

Wensen

  • Ervaring met infraprojecten
  • Affiniteit hebben met innovaties en PR

Over de sollicitatieprocedure

Wil je reageren op deze vacature? Dat kan door een e-mail te sturen naar info@partners-in-communicatie.nl. Graag ontvangen wij jouw reactie voorzien van een actueel CV en een motivatie waarin jij jouw meest relevante ervaring onderbouwt.