Medior Communicatieadviseur Personeel bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

geplaatst in: Vacatures | 0

Functieomschrijving

Functie: Medior Communicatieadviseur Personeel
Opdrachtgever: Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Klimaat
Standplaats: Den Haag
Startdatum: z.s.m.
Einddatum: 21 februari 2020
Uren: 24 uur per week

Werkzaamheden

    De tijdelijke communicatieadviseur helpt de portefeuillehouder communicatie Personeel bij het vernieuwen en verbeteren van de UBR| Personeel communicatie.

Achtergrond vacature-uitvraag:

    Sinds een aantal maanden is besloten om de communicatie van UBR centraal te coördineren en decentraal te organiseren. Dit betekent dat voor de verschillende soorten dienstverlening er ecosystemen worden opgezet en opnieuw bekeken wordt hoe communicatie kan bijdragen aan de doelstellingen van de services en dit ook zodanig opzetten. Per ecosysteem is de portefeuillehouder communicatie verantwoordelijk dat de communicatie bijdraagt aan de doelstellingen als aantrekkelijke werkgever, dienstverlener en samenwerkingspartner.
    Onder UBR| Personeel valt een grote hoeveelheid dienstverlening en werken ongeveer 400 mensen. De tijdelijke communicatieadviseur gaat helpen bij het opnieuw structureren van de communicatie om zo toekomstbestendig en kwalitatief de communicatie te kunnen verzorgen als onderdeel van de services en ook als waardevol onderdeel van de organisatie. Om heldere communicatie te maken is het bepalen een heldere positionering essentieel. Het komen tot een heldere positionering per service is onderdeel van deze opdracht. Binnen UBR| Personeel is er dienstverlening op het gebied van arbeidsjuridisch advies, bedrijfszorg, organisatieontwikkeling, loopbaan, inclusief werk, werving en selectie en arbeidsmarktcommunicatie.

Taken

    De rol van de communicatieadviseur is om samen met de portefeuillehouder ‘communicatie Personeel’ de communicatiebehoefte inzichtelijk te maken, te organiseren en uit te voeren.
    • Focus ligt op intake en aanpak per service vanuit Personeel. Per service wordt er een heldere positionering bepaald en komt er een communicatieaanpak. Dit biedt de basis voor alle communicatie per service (op interne communicatie, stakeholdercommunicatie, servicemarketing, PR en arbeidsmarktcommunicatie).
    • Naast de aanpak en het bouwen per service gaat het communicatiewerk door. Dat vraagt coördinatie van de communicatie ter ondersteuning van de portefeuillehouder UBR| Personeel: communicatieadvies en check op content/ boodschap. Van intranet tot social media.
    • Je stemt op inhoud en kwaliteit af met de andere communicatieprofessionals binnen UBR-communicatie.

Over de opdrachtgever

    Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) waarborgt de kernwaarden van de democratie. BZK staat voor een goed en slagvaardig openbaar bestuur en een overheid waar burgers op kunnen vertrouwen. Zo draagt BZK eraan bij dat burgers kunnen wonen in betaalbare, veilige en energiezuinige woningen, in buurten waar iedereen meetelt en meedoet en het prettig leven is. Daarnaast werkt BZK aan een kleinere en efficiëntere overheid, zodat met een minimum aan middelen het maximale voor burgers en bedrijven wordt bereikt. ‘Samen leven en wonen, in een democratische rechtsstaat, met een slagvaardig bestuur. BZK, duidelijk voor mensen.’ Uitvoeringorganisatie Bedrijfsvoering Rijk Van, voor en door de overheid. Dat is Uitvoeringorganisatie Bedrijfsvoering Rijk (UBR). We lossen managementvraagstukken op en dragen bij aan complexe transities en implementaties, zoals in- of uitbestedingen. We bundelen onze kennis van onder andere interim-management, HRM, ICT, inkoop en financiën, en verbinden die met andere disciplines. UBR laat de overheid beter presteren. Omdat we ons binnen de overheid richten op bedrijfsvoering, kunnen onze collega’s zich bezighouden met hun taak. Zo maken we samen het verschil. ‘UBR. Voor een ambitieuze overheid.’

Functie-eisen

    • Je beschikt over minimaal HBO werk- en denk niveau.
    • Je hebt relevante werkervaring (3 a 5 jaar ervaring als marketingcommunicatieadviseur).
    • Je bent beschikbaar gedurende de gevraagde periode.

Wensen

    • Mate van kennis en ervaring met het opnieuw inrichten van de communicatie.
    • Mate waarin je beschikt over genoemde competenties/ vaardigheden
    • Mate waarin je de opdracht tot uitvoering kan brengen.

Standplaats

Den Haag

Over de sollicitatieprocedure

Enthousiast geworden en wil jij graag in aanmerking komen voor deze mooie opdracht? Voldoe je aan de eisen en wensen?
Bel ons dan op 070-2390232 of stuur je cv met motivatie voor deze vacature naar vacatures@communicatiemensen.nu

Reageren kan tot 19 augustus 09:00 uur