Medior Communicatieadviseur – Overheidsorganisatie

Medior Communicatieadviseur – Overheidsorganisatie

geplaatst in: Ingevulde vacature | 0

Reageren op deze vacature is niet meer mogelijk, bekijk het actuele vacatureoverzicht en volg ons op Twitter om op de hoogte te blijven van nieuwe vacatures!

Functie: Medior communicatieadviseur
Opdrachtgever: Overheidsorganisatie
Omvang:  18 uur per week
Startdatum: 6 november 2017
Einddatum: 29 juni 2018
Verlenging: optie op 2 x 3 maanden
Standplaats: Den Haag

Functieomschrijving

De algemene Verordening persoonsgegevens (AVG) is de Europese opvolger van de Wet Bescherming persoonsgegevens. Tot 25 mei 2018 hebben organisaties tijd om de wet te implementeren. Belangrijkste wijziging is dat de burger meer recht heeft op inzicht in wat er verzameld over hem wordt en dit kan laten aanpassen. Over deze wetswijziging moet gecommuniceerd worden.

Een strategisch communicatieadviseur werkt op dit moment aan het formuleren van een kernboodschap en een advies over welke toolkit daarbij hoort. Het is aan de uitvoerend communicatieadviseur om daadwerkelijk activiteiten te gaan organiseren, intranet en internetpagina’s te ontwerpen en bij te houden, communicatieboodschappen te bedenken en uitvoeren, producten te (laten) ontwikkelen, etc.

Taken

  • maken intranet- en internetpagina;
  • teksten ontwikkelen om burgers op hun rechten te attenderen wanneer zij gegevens verstrekken;
  • helpdesk opzetten (samen met jurist);
  • meedenken over ontwikkeling trainingen;
  • aanpassen handboeken en procedures op internet;
  • bedenken en organiseren bijeenkomsten;
  • ontwikkelen communicatiematerialen zoals bv een filmpje, infografics, etc.;
  • afstemmen en stroomlijnen verschillende initiatieven;
  • andere werkzaamheden voortkomend uit het strategisch communicatieplan.

Functie-eisen

  • je hebt HBO niveau en minimaal 3 jaar relevante werkervaring;
  • je hebt ervaring binnen de overheid;
  • je hebt kennis van en ervaring met interne campagnes bij een grote organisatie;
  • je hebt ervaring met online en social media communicatie;
  • je hebt voldoende begrip van informatiebeleid en privacybeleid.

Competenties

  • je hebt goede communicatieve vaardigheden, in woord en geschrift;
  • je bent organisatiesensitief en omgevingsbewust;
  • je kan goed plannen en organiseren;
  • je bent creatief en initiatiefrijk;
  • je krijgt dingen voor elkaar.

Reageren op de vacature

Reageren op de vacature kan via info@partners-in-communicatie.nl. Graag ontvangen wij jouw reactie uiterlijk dinsdag 24 oktober 2017 voorzien van een actueel CV en een motivatie waarin jij jouw meest relevante ervaring onderbouwt.