(Medior+) communicatieadviseur Herinrichting N241 Bij de Provincie Noord-Holland in Zwaag

geplaatst in: Vacatures | 0

Functieomschrijving

Functie: (medior+)communicatieadviseur herinrichting N241
Opdrachtgever: Provincie Noord-Holland
Standplaats: Zwaag
Startdatum: 30 september 2019
Einddatum: 29 september 2020
Verlengingsopties: 2x een jaar
Uren: 24 uur per week

Werkzaamheden

    De medior+ communicatieadviseur verzorgt de communicatie voor de uitvoering van de Herinrichting van de AC de Graafweg in het gebied Midden-Noord. Het accent ligt op projectcommunicatie / omgevingscommunicatie. De medior+ communicatieadviseur werkt voor de uitvoering van zijn/haar werkzaamheden intensief samen met de betrokken omgevingsmanager, de projectmanager, de aannemer, de communicatieadviseurs van het team project- en programmacommunicatie en de woordvoerders.
    De communicatieadviseur legt verantwoording af aan de verantwoordelijk omgevingsmanager. De aard van deze werkzaamheden vraagt om een combinatie van denken en doen. Gezien de complexiteit van de projecten in het gebied, is een brede ervaring met gebieds- en omgevingscommunicatie en het omgaan met weerstanden en creëren van draagvlak noodzakelijk voor het goed uitvoeren van de werkzaamheden.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Ontwikkeling communicatieaanpak voor de N241 en coördineren van de uitvoering daarvan.
  • Werken vanuit belang van provincie en inwoners
  • Monitoren en signaleren van ontwikkelingen die invloed hebben op de communicatie in de omgeving en binnen het project.
  • Actualiseren en beheren projectinformatie op de website.
  • Organiseren informatiebijeenkomsten/-momenten voor bewoners en belanghebbenden.
  • Beheren en observeren sociale media (Facebook, Twitter, OmgevingsApp).
  • Adviseren omgevingsmanagers bij contacten met omwonenden en andere stakeholders.
  • Bericht op goede relatie met de projectmanager en omgevingsmanager.
  • Onderhouden en afstemmen communicatieactiviteiten met de aannemer.
  • Verzorgen van communicatiemiddelen over de voortgang van de werkzaamheden (o.a. nieuwsbrieven, bewonersbrieven, aankondiging gemeentepagina H-A-H, e-mail, borden op locatie).
  • Onderhouden contact met communicatieteam projectcommunicatie zodat richtlijnen en kaders vanuit de provincie geborgd zijn.

Functie-eisen

  • Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau.
  • Je hebt ervaring met gebieds- en omgevingscommunicatie bij complexe infraprogramma’s en –projecten.
  • Stevige en mondige gesprekspartner die kan overtuigen vanuit vakinhoud en daarbij alle belangen voor ogen houdt.
  • Je hebt ervaring binnen provinciale, gemeentelijke of rijksoverheid of aanverwante Organisaties.
  • Je hebt minimaal 7 jaar ervaring als medior+ communicatieadviseur.

Wensen

  • Stevige en stabiele persoonlijkheid
  • Grote mate van zelfstandigheid; initiatiefrijk
  • Analytisch en in staat om verbanden aan te leggen
  • Oplossingsgericht
  • Gewend om te werken met deadlines en weet van aanpakken.

Standplaats

Zwaag

Over de sollicitatieprocedure

Enthousiast geworden en wil jij graag in aanmerking komen voor deze mooie opdracht? Voldoe je aan de eisen en wensen?
Bel ons dan op 070-2390232 of stuur je cv met motivatie voor deze vacature naar vacatures@communicatiemensen.nu
Reageren kan tot 9 september 2019 10:00 uur