Medior Communicatieadviseur bij een grote overheidsorganisatie in Den Haag

Medior Communicatieadviseur bij een grote overheidsorganisatie in Den Haag

geplaatst in: Ingevulde vacature | 0
Functie: Medior communicatieadviseur
Opdrachtgever: Voor een overheidsorganisatie in Den Haag
Standplaats: Den Haag
Startdatum: 1 november 2018
Einddatum: 1 mei 2019
Uren: 36 uur per week

 

Het team

    Het team Uitvoeringsbeleid is onderdeel van de afdeling Organisatiestaf en bestaat uit twee clusters: Advies en Communicatie. Enerzijds levert het cluster Communicatie capaciteit aan de productafdelingen, anderzijds verzorgen de communicatieadviseurs de interne en corporate communicatie. Je werkt vanuit dit cluster voor de afdeling Toegangsdiensten. Hier werk je samen met 2 andere communicatieadviseurs en 2 business consultants.

Opdracht

    We zijn op zoek naar een ervaren en enthousiaste communicatieadviseur om tijdelijk ons team te versterken.
    Binnen ons brede communicatieteam ga jij vooral aan de slag voor het een project. Met deze verordening wil de Europese Unie regelen dat het makkelijker en veiliger wordt om binnen Europa online zaken te regelen. Publieke dienstverleners, zoals bijvoorbeeld de Belastingdienst, moeten aan deze verordening voldoen.
    Binnen het projectteam coördineer en zorg je voor alle (generieke) communicatie over het project, zodat de dienstverleners weten welke stappen ze moeten ondernemen. Als voorzitter van de werkgroep communicatie zoek je daarnaast actief de verbinding met communicatieadviseurs van verschillende dienstverleners. Je pikt signalen, relevante ontwikkelingen en risico´s op, legt deze op de juiste tafel of zet ze om in concrete acties. Vanaf begin 2019 pak je de communicatie op omtrent de notificatie van het stelsel elektronische toegangsdiensten.
    Naast dat je de communicatieadviseur bent, ben je dan ook betrokken bij de communicatie over een online inlog project. dit project is het inlogmiddel voor ondernemers. Om ervoor te zorgen dat dit inlogmiddel meer wordt gebruikt binnen de overheid is dit jaar het project Gezamenlijk Overstappen gestart. Jij zit de communicatiewerkgroep voor en zet behoeften van dienstverleners om in concrete plannen en acties.
    De omgeving waar je in gaat werken is continu in beweging en er spelen veel verschillende belangen. Het is daarom belangrijk dat je politiek en bestuurlijk sensitief bent, de verbinding zoekt en stevig in je schoenen staat. Je bent flexibel en kan goed werken in een constant veranderende omgeving. Je hebt doorzettingsvermogen, overredingskracht en laat je niet snel uit het veld slaan.
    Het is daarnaast natuurlijk belangrijk dat je begrijpelijk kunt communiceren over complexe informatie. Je bent een stevige, inhoudelijke gesprekspartner. Je doorziet snel de vraag achter de vraag en weet anderen te inspireren en te overtuigen van jouw plannen en ideeën. Het belang en de corporate strategie houd je daarbij altijd in je achterhoofd. In deze functie ben je vooral bezig op tactisch niveau, maar pak je ook af en toe uitvoerende taken op. We zoeken daarom een communicatieadviseur die van aanpakken houdt.

Werkzaamheden

  • Coördineren van de communicatie over het project binnen projectteam en intermediairs en zorgdragen voor uitvoering van communicatieplannen.
  • Voorzitter communicatiewerkgroep en zorgdragen voor uitvoeren uitkomsten.
  • Communicatie omtrent de peer review met betrekking tot notificatie.
  • Verbinding zoeken met communicatieadviseurs van dienstverleners, projectpartners en andere stakeholders.
  • Opstellen en bijhouden van communicatiekalender en procesafspraken.
  • Bijhouden en (door)ontwikkelen van online handreiking en additionele generieke communicatie(middelen), zoals de communicatietoolkit (inlogknop, presentatieslides, animatievideo’s, pictogrammen).
  • Controleren of communicatie in lijn is met beleid en ontwikkelingen.
  • Het afstemmen van plannen met het projectteam en je communicatie collega’s.
  • Voorzitter communicatiewerkgroep Gezamenlijk Overstappen en 1:1 gesprekken met dienstverleners voeren.
  • Acties die uit deze werkgroep komen doorvertalen in samenwerking met je communicatiecollega´s.

Functie-eisen

  • Je hebt HBO of WO werk-denkniveau, met voorkeur voor studierichting communicatie, marketing, media of vergelijkbaar.
  • Je hebt 5 jaar relevante werkervaring.
  • Ervaring met de rol van voorzitter van werkgroepen
  • Je hebt kennis van en affiniteit met digitale overheid/aandachtsgebied communicatie.
  • Je hebt kennis van en ervaring met online communicatie en kunt goed uit de voeten met bijbehorende systemen (Drupal, PRO, monitoring tools).
  • Je beschikt over uitmuntende adviserende en communicatie vaardigheden (schriftelijk/ redactioneel en mondeling);
  • Je hebt ervaring met werken in een politiek-bestuurlijke omgeving en schakelt moeiteloos tussen bestuurlijk en uitvoerend niveau;
  • Ervaring met werken binnen (overheids)samenwerkingsprojecten;
  • Je hebt ervaring met projectmatig werken en enige ervaring met projectleiding;
  • Je bent proactief en weet draagvlak te genereren om een goed resultaat neer te zetten;
  • Je hebt een praktische instelling en bent oplossingsgericht;
  • Je hebt een grote mate van zelfstandigheid, maar haalt ook energie uit het werken in teamverband;
  • Je bent flexibel (vermogen tot schakelen tussen verschillende werkzaamheden) en stressbestendig.
  • Je bent nieuwsgierig en goed op de hoogte van trends en ontwikkelingen op communicatievlak en kunt deze toepassen.

Standplaats

Den Haag

Over de sollicitatieprocedure

Wil je reageren op deze vacature? Dat kan door een e-mail te sturen naar info@partners-in-communicatie.nl. Graag ontvangen wij jouw reactie voorzien van een actueel CV en een motivatie waarin jij jouw meest relevante ervaring onderbouwt.

Deadline: 19 oktober 12:00 uur