Medior Communicatieadviseur Arbeidsmarktcommunicatie bij Rijkswaterstaat

geplaatst in: Vacatures | 0

Functieomschrijving

Functie: Medior Communicatieadviseur Arbeidsmarktcommunicatie
Opdrachtgever: Rijkswaterstaat
Standplaats: Utrecht en eventueel inzetbaar op andere locatie(s) in het land
Startdatum: 16 september 2019
Einddatum: 17 september 2020
Uren: gemiddeld 28 uur per week

Werkzaamheden

    Als adviseur arbeidsmarktcommunicatie ben jij een specialist op het gebied van jobmarketing en relatiemanagement. Jij weet wat nodig is om een organisatie als aantrekkelijk werkgever op de kaart te zetten onder moeilijk te werven doelgroepen.
    Rijkswaterstaat staat de komende jaren voor een flinke wervingsuitdaging. Daarnaast levert Rijkswaterstaat dienstverlening op het gebied van werving en selectie en arbeidsmarktcommunicatie aan samenwerkingspartners. Organisaties binnen de overheid die net alsRijkswaterstaat een grote wervingsbehoefte hebben. Je gaat onder regie van Rijkswaterstaat werken voor de Inspectie voor Leefomgeving en Transport (ILT) en de Inspectie voor het Onderwijs.
    Je wordt ingezet om wervingscampagnes te ontwikkelen en uit te voeren voor meerdere functies binnen een bepaalde regio of voor een werkveld waarop extra aandacht op de arbeidsmarkt nodig is. Je maakt hiervoor een doelgroepanalyse middels onze online tooling. Met het inzicht in de grootte van de doelgroep, de relevante push- en pull factoren, kanalen die het meest kansrijk start je een wervingscampagne om de vacatures zo snel als mogelijk in te vullen met kwalitatieve kandidaten. Een campagne kan bijvoorbeeld bestaan uit een event op locatie, interviews in vakbladen, vlogs, inzet van jobboards en een actieve inzet van onze social kanalen.
    Je werkt intensief samen met je (arbeidsmarkt)communicatie collega’s en het team van recruiters. Met de arbeidsmarktstrateeg spar jij over wervingsvraagstukken, doelgroep campagnes, content strategieën en arbeidsmarktonderzoeken om te komen tot een wervelendeemployer- en jobbranding. Samen met je collega’s initieer je en sta je open voor kennisdeling; trends en ontwikkelingen binnen ons vakgebied, best practices en/of verbetervoorstellen binnen het team Werving & Selectie.

Functie-eisen

Opdrachteisen:

  • Minimaal afgeronde opleiding op HBO niveau, aangevuld met communicatie vakopleidingen en cursussen;
  • vijf jaar werkervaring op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en met name online marketing en recruitment marketing en diversiteit vraagstukken;
  • kennis van de Nederlandse arbeidsmarkt(ontwikkelingen) en de voor ILT en de Inspectie voor het Onderwijs relevante doelgroepen;
  • thuis in online communicatie en media;
  • kunnen schakelen met verschillende afdelingen binnen de organisatie zoals als corporate communicatie, informatievoorziening en finance;
  • al eerder in overheidsomgeving een opdracht vervuld is een pre.

Competenties

  • Analyseren;
  • klantgerichtheid;
  • omgevingsbewustzijn;
  • plannen en organiseren;
  • zelfontwikkeling.

Wat vind jij nog meer belangrijk?

    Overtuigingskracht, flexibiliteit en het nemen van initiatief. Belangrijke waarden voor jou én voor het goed uitvoeren van deze functie. Je kunt zelfstandig prima uit de voeten, maar je zoekt ook graag de samenwerking en verbinding met anderen op. Afwachten? Nee, datkenmerkt jou helemaal niet. Jij bent juist iemand die aangrijpt wat nodig is om de organisatie steviger als werkgever op de kaart te zetten en om huidige en toekomstige vacatures effectief in te vullen. Een beetje lef kan daarbij geen kwaad. Daarnaast ben je organisatiesensitief en heb je er plezier in om bij de samenwerkingspartners van RWS het visitekaartje van RWS te kunnen zijn.

Eisen (knock-out)

  • Een afgeronde HBO aangevuld met vakgerichte opleidingen in de richting van (arbeidsmarkt)communicatie;
  • minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met de ontwikkeling en uitvoering van wervingscampagnes;
  • minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie met name op het gebied van jobmarketing.

Wensen:

  • Up to date kennis van en ervaring met recruitment, de recruitmentmiddelen en recruitmentkanalen.
  • ervaring met doelgroeponderzoeken, ontwikkelen van wervingsmiddelen, content strategieën en positioneringsvraagstukken.
  • aantoonbare werkervaring op het gebied van (arbeidsmarkts)communicatie met verschillende doelgroepen waaronder diversiteit en inclusie.

Standplaats

Utrecht

Over de sollicitatieprocedure

Enthousiast geworden en wil jij graag in aanmerking komen voor deze mooie opdracht? Voldoe je aan de eisen en wensen? Stuur je cv met motivatie voor deze vacature naar vacatures@partners-in-communicatie.nl
Reageren kan tot 5 september 2019 10:00 uur