Ervaren recruitment marketeer

Ervaren recruitment marketeer

geplaatst in: Ingevulde vacature | 0

Opdrachtgever: Ministerie van BZK | EC O&P
Functie: Ervaren recruitment marketeer
Standplaats: Den Haag
Omvang: 32-36  uur per week
Looptijd: tot eind 2018 (optie verlenging max 6 maanden)


Opdrachtomschrijving

Het Expertisecentrum Organisatie en Personeel (EC O&P) is een HR-dienstverlener. We kennen als geen ander de Rijksoverheid. We nemen onze expertise mee van opdrachtgever naar opdrachtgever. Als het gaat om arbeidsmarktcommunicatie, heeft het Rijk een stevige ambitie. Het Rijk is in al haar diversiteit 1 werkgever, profileert zich daarom als 1 werkgever en werft ook als 1 werkgever.

 

Door de vraag naar nieuwe medewerkers te bundelen, ontstaat een sterk werkgeversmerk op de arbeidsmarkt en een enorme gezamenlijke wervingskracht. Hiervan profiteert iedere afzonderlijke organisatie binnen de Rijksoverheid. Binnen de dienstenstroom In- Door- en Uitstroom (IDU) verzorgt de afdeling Arbeidsmarktcommunicatie (AMC) de rijksbrede arbeidsmarktcommunicatie namens de Rijksoverheid. We leveren een breed pakket aan communicatie-expertise en –producten.

 

Als recruitmentmarketeer bij de dienstenstroom IDU speel je een belangrijke rol bij de totstandkoming van een succesvolle uitvoering van wervingsactiviteiten. Als onze opdrachtgevers, de departementen of andere rijksorganisaties binnen de Rijksoverheid, een wervingsvraag hebben, adviseert hij/zij over de inzet van een mix aan middelen en media dat is toegespitst op de vraag van de opdrachtgever. Als recruitment marketeer ben jij een specialist op het gebied van employer branding, media en het bewerken van de externe arbeidsmarkt. Jij weet wat nodig is om de Rijksoverheid als werkgever nog beter op de kaart te zetten onder onze doelgroepen. Met die kennis leid je uiteenlopende projecten op het gebied van employer- en jobbranding. Dit zijn bijvoorbeeld (grootschalige) wervingsvraagstukken, doelgroep campagnes, of individuele vacatureplaatsingen. Daarnaast geef je vanuit je expertise advies aan je collega’s voor nog te ontwikkelen content strategieën en arbeidsmarktanalyses e/o -onderzoeken.

 

De data vanuit het CSO-platform (Carriere Sites Overheid)* van de Rijksoverheid, de owned social media kanalen, en arbeidsmarktanalyses en -onderzoek ligt ten grondslag aan al jouw ideeën. Vervolgens gebruik je jouw creativiteit om de optimale marketingstrategie te maken per doelgroep en/of vacature. Je werk start zodra er een vacature  (of meerdere vacatures) wordt opgevoerd in het systeem, je deelt de vacature in op basis van makkelijk, redelijk en lastig te vervullen. Dit combineer je met informatie over doelgroep: wie, waar, en wat vinden ze belangrijk (push & pullfactoren). Deze input in combinatie met de input vanuit de data vormt de basis van je advies. Dit vormt ook input voor de vacaturetekst (– wordt nu nog geschreven door een extern tekstschrijfbureau), advies voor het kanaal en de vorm (beeld, video, e.d.) van de vacatures.

 

*het CSO-platform bestaat momenteel uit de websites: www.werkenvoornederland.nl / www.werkenbijdeoverheid.nl / www.functiegebouwrijk.nl / www.mobiliteitsbank.nl (intern) / www.rijkstalentencentrum.nl (intern) en backoffice/beheersystemen Ticc en Ticc traffictool. In najaar 2018 zullen daar een nieuw ATS en CMS bijkomen, deels functionaliteiten worden vervangen.

 

Meten is weten: omdat de (social) media en ‘platform denken’ een grote rol spelen bij recruitment (marketing) evalueert de recruitment marketeer samen met de webanalist en arbeidsmarkt-analist regelmatig de wervingsinspanningen en projecten. Deze kennis van wat wel en niet moeten vervolgens worden gebruikt in nieuwe adviezen, waardoor de kwaliteit van de advisering steeds verder toeneemt. Je hebt een up to date overzicht van openstaande vacatures, van views, clicks en sollicitaties, dit uiteraard in samenwerking met de webanalist. Met hem of haar samen, bouw je verder aan je doelgroep dashboards en wordt het voor jou steeds makkelijker om inzicht te krijgen in de verschillende doelgroepen.

 

 

Kandidaat omschrijving

 

Opdrachtvereisten

  • Je volgt de laatste ontwikkelingen op het gebied van recruitment marketing en de arbeidsmarkt moeten nauwlettend, vooral ook de meest actuele ontwikkelingen op het terrein van online werving en –tooling.
  • Als recruitment marketeer heb je al voor uiteenlopende doelgroepen en vacatures succesvolle marketingstrategieën ontwikkeld.
  • Omdat er allerlei wervingstrajecten tegelijkertijd opgepakt moeten worden, heb je minimaal 3 jaar ervaring met recruitment marketing.

 

Competenties

Je hebt …

  • Een netwerk van recruiters, p&o’ers en hrm’ers.
  • Goede adviesvaardigheden en communicatievaardigheden.
  • Kennis van social media, dashboards en data-analyse tools.
  • Affiniteit met nieuwe technologieën.
  • Inzicht in media/doelgroep.
  • Een marketing achtergrond.
  • Je bent creatief, analytisch, en hebt sociale vaardigheden.

 

Speelruimte en kaders

Je werkt binnen …

  • De kaders van de rijksbrede amc-strategie
  • De kaders van Werken voor Nederland en rijksbrede huisstijl
  • De kaders die door de opdrachtgever (DGOO/A&O) worden opgesteld passend binnen het Strategisch Personeelsbeleid 2025.

 

 

 

Eisen en wensen

Aanbiedingen van kandidaten worden beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt de kandidaat niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarna wordt er beoordeeld op diverse wensen. In de aanbieding van de kandidaten moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden.

 

Eisen

  • Je beschikt over een diploma op minimaal hbo-niveau.
  • Je bent beschikbaar gedurende de gevraagde periode.
  • Je beschikt over kennis van de arbeidsmarkt, met (online) media landschap en (recruitment)marketing.
  • Je hebt werkervaring op het gebied van recruitment marketing.

 

Wensen

  • Je bent bekend met wervings- en selectietooling, referral (max 25 punten).
  • Je hebt ervaring met arbeidsmarktcommunicatie en meerdere wervingstrajecten (max 20 punten).
  • Je beschikt over de genoemde competenties, met name analytisch vermogen (max 25 punten).

    Standplaats

    Den Haag

    Over de sollicitatieprocedure

    Wil je reageren op deze vacature? Dat kan door een e-mail te sturen naar info@partners-in-communicatie.nl. Graag ontvangen wij uiterlijk vrijdag 6 juli  jouw reactie voorzien van een actueel CV en een motivatie waarin jij jouw meest relevante ervaring onderbouwt.