Ervaren adviseur arbeidsmarktcommunicatie

Ervaren adviseur arbeidsmarktcommunicatie

geplaatst in: Ingevulde vacature | 0

Functie                       : Ervaren adviseur arbeidsmarktcommunicatie
Opdrachtgever           : UBR| EC O&P | DS IDU
Locatie                       : Den Haag
Omvang                      : 32-36 uur per week

Werkdagen                : Opdrachtnemer deelt de werkzaamheden zelfstandig in wanneer het

                                      een opdracht op ZZP-basis betreft. Wel vindt – voor zover dat voor

de uitvoering van de opdracht nodig is – afstemming met Opdracht-

gever plaats in geval van samenwerking met anderen, zodat deze

optimaal zal verlopen. Indien noodzakelijk voor de werkzaamheden

richt Opdrachtnemer zich naar de arbeidstijden bij Opdrachtgever.

Looptijd                      : z.s.m. t/m 31 december 2018

Verlengen                  : optioneel

 

Achtergrondinformatie

Het Expertisecentrum Organisatie en Personeel (EC O&P) is een HR-dienstverlener. We kennen als geen ander de Rijksoverheid. We nemen onze expertise mee van opdrachtgever naar opdrachtgever.

Als het gaat om arbeidsmarktcommunicatie, heeft het Rijk een stevige ambitie. Het Rijk is in al haar diversiteit 1 werkgever, profileert zich daarom als 1 werkgever en werft ook als 1 werkgever. Door de vraag naar nieuwe medewerkers te bundelen, ontstaat een sterk werkgeversmerk op de arbeidsmarkt en een enorme gezamenlijke wervingskracht. Hiervan profiteert iedere afzonderlijke organisatie binnen de Rijksoverheid.

Binnen de dienstenstroom In- Door- en Uitstroom (IDU) verzorgt de afdeling Arbeidsmarktcommunicatie (AMC) de Rijksbrede arbeidsmarktcommunicatie namens de Rijksoverheid. We leveren een breed pakket aan communicatie-expertise en –producten.

 

Opdrachtomschrijving

Je bent verantwoordelijk voor de Rijksbrede arbeidsmarktcommunicatiestrategie ‘Werken voor Nederland’. Je bent verantwoordelijk voor het bewaken en door ontwikkelen van communicatiestrategie, propositie en huisstijl van Werken voor Nederland. Vanuit die strategie adviseer je aan Rijksorganisaties over arbeidsmarktcommunicatie, zowel op doelgroep- als op werkgeverniveau. Je helpt de klanten bij deze vraagstukken, eventueel met een extern bureau en ondersteunt hen door middel van briefings schrijven of adviseren over het schrijven van deze briefings. Je stelt communicatieplannen op voor het benaderen van specifieke doelgroepen, in samenwerking met de arbeidsmarktanalist. Vanuit deze basis genereer je input voor je collega’s. De gekozen strategie vormt input voor het benaderen van de verschillende doelgroepen via recruitment marketeers, ook online en via social media.

Je zorgt voor duidelijke kaders voor de uitvoering van arbeidsmarktcommunicatie, zoals content, beurzen en evenementen, vacatureteksten en campagnes. Je bent amc-sparringpartner voor Rijksorganisaties en interne specialisten. Ook ben je van a tot z verantwoordelijk voor een jaarlijks imago-onderzoek. Je onderhoudt een netwerk van externe leveranciers op arbeidsmarktcommunicatie (amc-specialisten en reclamebureaus, onderzoeksbureaus). Daarnaast zorg je voor het uitdragen en geven van presentaties over de amc-strategie zowel voor Rijksorganisaties als daarbuiten.

 

Opdrachtvereisten/competenties

  • Academisch dan wel hbo werk- denkniveau: minimaal in bezit van een hbo-diploma
  • Communicatie specialist.
  • Expert op het gebied van amc, marketing & recruitment.
  • Contact met rijksbrede projectleiders.
  • Kan amc-strategie door ontwikkelen.
  • Kennis kunnen delen en overbrengen.
  • (diepgaande) Kennis van arbeidsmarktcommunicatie en in het bijzonder van campagneaspecten.
  • Inzicht in daarmee verbonden sociale, maatschappelijke, politiek-bestuurlijke en financieel-economische aangelegenheden.
  • Vaardigheid in het vertalen van arbeidsmarktanalyses en imago- en effectmetingen naar strategie en -beleid t.a.v. arbeidsmarktcommunicatie.
  • Vaardigheid in het opzetten, coördineren en uitvoeren van omvangrijke, complexe marktonderzoeken en analyses.
  • Vaardigheid in het optreden als opdrachtgever voor imago- en effectmetingen van de arbeidsmarktcommunicatiestrategie.

 

Speelruimte en kaders

  • De kaders van de Rijksbrede amc-strategie.
  • De kaders van Werken voor Nederland en Rijksbrede huisstijl.
  • De kaders die door de opdrachtgever (DGOO/A&O) worden opgesteld passend binnen het Strategisch Personeelsbeleid 2025.

 

Eisen & wensen

Aanbiedingen van kandidaten worden beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt de kandidaat niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarna wordt er beoordeeld op diverse wensen. In de aanbieding van de kandidaten moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden.

 

Eisen:

  • Je beschikt over een diploma op minimaal hbo-niveau.
  • Je bent beschikbaar gedurende de gevraagde periode.
  • Je beschikt over kennis van arbeidsmarktcommunicatie en (recruitment)marketing.
  • Je hebt werkervaring op het gebied van campagne voeren en onderzoeken uitzetten.

 

Wensen:

  • Je hebt kennis van amc en recruitmentmarketing (max 25 pnt)
  • Je hebt ervaring met het uitzetten van onderzoeksvoorstellen (max 20 pnt)
  • Je beschikt over de genoemde competenties (max 25 pnt)

    Standplaats

    Den Haag

    Over de sollicitatieprocedure

    Wil je reageren op deze vacature? Dat kan door een e-mail te sturen naar info@partners-in-communicatie.nl. Graag ontvangen wij uiterlijk vrijdag 6 juli  jouw reactie voorzien van een actueel CV en een motivatie waarin jij jouw meest relevante ervaring onderbouwt.