Communicatiestrateeg – Digital Trust Centre

Communicatiestrateeg – Digital Trust Centre

geplaatst in: Ingevulde vacature | 0

Reageren op deze vacature is niet meer mogelijk, bekijk het actuele vacatureoverzicht en volg ons op Twitter om op de hoogte te blijven van nieuwe vacatures!

Functie: (Senior) Communicatiestrateeg
Opdrachtgever: Digital Trust Centre (DTC)
Omvang:  24 uur per week
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Einddatum: In ieder geval tot april 2018
Standplaats: Den Haag

Achtergrondinformatie

In 2018 start het Digital Trust Centre (DTC) formeel waarin met verschillende stakeholders wordt samengewerkt aan digitale veiligheid. Het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) van het ministerie van Veiligheid en Justitie heeft het voortouw als het gaat om het bieden van informatie en advies aan organisaties uit de vitale infrastructuur zoals water, energie en telecombedrijven en de Rijksoverheid zelf. Cybercriminaliteit kan echter de gehele Nederlandse economie raken. Het op te richten Digital Trust Centre beoogt, in nauwe samenwerking met het NCSC, het als niet-vitaal aangemerkte bedrijfsleven weerbaarder te maken tegen cyberdreigingen.

Functieomschrijving

Er moet een communicatiestrategie komen vooronder andere de positionering van het Digital Trust Centre. Daarvoor is een strategische senior communicatieadviseur nodig die kan analyseren op welke manier DTC naar buiten kan treden, hoe de doelgroepen gesegmenteerd moeten worden en ook kan adviseren met welke boodschappen en hoe de verschillende doelgroepen benaderd moeten worden. (Bij het MKB is dat immers heel anders dan bij grote bedrijven.) Hierbij kan gezocht worden naar samenwerking met andere onderdelen van EZ en V&J.

Functie-eisen

Naast een strategische blik moet de kandidaat de taal van het bedrijfsleven kunnen spreken en snappen dat binnen het MKB weer andere sentimenten leven dan bij grote bedrijven. Ervaring bij EZ of ervaring met het bedrijfsleven is daarom ook een pré.

Gevraagde specifieke kennis, ervaring met en/of kennis van / affiniteit met:

  • Ervaring met en/of kennis van / affiniteit met cybersecurity
  • Ervaring met en/of kennis van het MKB
  • Ervaring met en/of kennis van het bedrijfsleven
  • De kandidaat moet goed zijn in:
  • Spelers in beeld krijgen
  • Belangen in kaart brengen
  • Positionering bepalen
  • Doelgroepen segmenteren
  • Samenwerking zoeken
  • Kansen creëren.